Wednesday, July 25, 2007

I meant no offensive, but....

" Cik Ramlee, huruf apakah huruf ini ? Dia atas tanah, ada ekor, dan ada satu mata di tengah tengah " ج
" Matanya ada satu saja ya cikgu ? Ada ekor ? Atas tanah ? Huruf mambang tanah ! "
" Mambang tanah !? Hahhahhahhahahha ..... "


" Yang ini bukan mambang tanah Cik Ramlee, ini huruf Jim ! "
" Jin ? Eh .. jin dengan mambang kan tak jauh "
" Jin dengan mambang !? Hahhahhahha ..... "


" Dah ! Aaa .. Cik Ajis, huruf apakah huruf ini, huruf ini sama dengan huruf jim, tapi tak ada matanya saja. " ح

" Oooo .. dia tak ada mata ? Sama sama jin ? Ooo .. jin mata buta la cikgu. "
" Mata buta !? Hahhahhahhahahha ..... "


" Yang ini bukan jin mata buta Cik Ajis ... Yang ini huruf Ha ! Aa.. sekarang Cik Sudin pulak .. "
" Saya, cikgu "
" Aa.. kenal tak dengan huruf ini ? "
" Saya kenal cikgu "
" Huruf ini sama dengan huruf Jim, huruf Jim matanya di tengah-tengah tetapi huruf ini matanya di atas. "خ
" Aa.. Jim ini matanya di tengah-tengah, Jim ini mata di atas cikgu... Jin pakai tonceng ! "
" Tonceng?! Hahhahhahhahahha ..... "


" Pak Abu tu ketawa terlalu banyak sangat "
" Cikgu ... "
" Aa.. cepat, sekarang Pak Abu pulak. "
" Yang mana ? "
" Yang ini ... "
" Oh, ni saya kenal, saya tahu ni.. huruf ini kan huruf - M "
" Itulah jangan suka ketawakan orang. Yang ini bukan huruf M, yang ini huruf Kha ! "

" Huruf Khaaa ? "


HAZARD : NONCOMMITTAL BLOG CONTENT


10 comments:

m i n e r a l . . . said...

yeah yeah im 1st...jjejjej

yer pak abu huruf M takde dlm konsonan jawi, jejjjejeje

mmg kelakar..tp penuh makna tersirat cerita p ramlee kan :)

13may said...

hehhe....

13may said...

tapi skrg ramai yg dah buta jawi...

- G O R O - said...

Dulu maser zaman belajar.. ader subjek Intro to Sociology and antropology.. Lecturer aku tayang citer p.ramlee...

Mak Su said...

heh heh heh, jin mata buta

butaseni said...

jin pakai toceng kot hehehe

Iza'Izz said...

sekrg ni sapa2 nak minta keja, buat syarat kena pandai tulis & baca jawi.. :), baru le jawi x ilang di dunia...

blackpurple said...

Ha ha ha.

Malanglah kalau orang Melayu terkikis jawinya. Masuk jawi tapi tak reti jawi. Rugi!

Nunn said...

Mineral
t/kasih sbb jadi yg #1 hehehe

13may
yelah, aku punya tulisan jawi pon kena polish balik nih kekeke..

Goro
Lecturer lu tu mmg sah peminat filim2 Allahyarham PRamlee kotzz..

maksu
hehehe..

butaseni
kuang..kuang..kuang...

Izz
Rasanya tak perlu kot, cuma kita sbg org melayu ni kena belajar menghargai dan menghayati Jawi seadanya :)

Blackpurple
hahaha... masuk jawi... terkenang2 aku pada tok mudim kat kampong huhuhu..

artisticklytouch said...

khaa!!!!

hahahahahhahahahahhahahahahhaa