Friday, July 6, 2007

Kepala tengah merengg

Kalau aku jadi dia
aku tak tayang
kepala botakku di khalayak
sebab aku botak untuk filem
aku botak kerana seni
aku botak untuk pengarah
aku botak untuk skrip
jadi aku harus
pakai wig jumpa wartawan
pakai kelumbung di pesta
pakai topi kat sesi foto
pakai kepala HOTAK jawap kontro


Kalau aku jadi dia
aku malu ngan bini Amy
sejak dah glamer balik ni
aku lupa pakai tudung
sejak jadi pengkritik af5
aku lupa rasa sakit dikritik
sejak nynyi ngan rappers
aku lupa nyanyi nasyid!
pakai tu, memang pakai...
tapi makin lama makin kecik
makin lama makin tipis
makin lama makin dikit
makin lama makin dekut
tinggal scarf je..
isyy..pakai gak tu!
akaq tak kesahle dek non!
akaqqq jugak...

kalau aku jadi dia
aku malu ngan amy
dia lagi rocker
lagi berantu
lagi berkutu!
tak pulak main najis
tak pulak masuk pusat
tak pulak holiday kat Pengasih!
memang malu..
tapi tak kesahle
peminat sekarang dah bijak
peminat suka artis cam aku ni
tak hipokrit..
terus-terang..
lepas keluar pusat
mesti diorang terima aku lagi!
aku tak kesah camni...

Kalau aku jadi dia
aku malu nak terkinja-kinja
aku malu nak pakai singkat
aku malu nak pakai ketat
aku malu nak tayang pusat
aku tak buat
kalau aku lepas cerai
aku tak buat
kalau aku ngaku ada anak
aku tak buat
kalau aku tuduh dia playboy
tapi aku tak kesah
tu semua asam garamku
jadi artis kena kontroversissss
kalau tak, bukan artissss

No comments: