Monday, April 27, 2009

Macam ustaz la pulokk...


Dah lama tak hapdet blog ni.Harini aku rasa bertuah sangat sebab aku dapat berjumpa dengan orang yang selama ini aku dengar suara dia dalam cd jek. Walaupun sebelum ni dia ada datang utk buat ceramah dikawasan dun aku tapi harini bertuah sgt sebab aku dapat duduk depan dia dan dengar ceramah dia. Walaupun ramai penceramah yang ada tapi aku suka dengan cara dia menyampaikan dakwah dia. Itulah Ustaz Ismail Kamus, salah sorang ikon idola aku. Dia pernah cakap, soal agama ni kita kenalah ikut serba-serbi aspek. Tak boleh ambik setengah2. Kalau nak hidup berlandaskan Islam ikut secara keseluruhan....(eh mentang mentang baru balik dengar ceramah macam ustaz lah pulok)...

Aku respek la kat ustaz ni sebab dia lah aku tertarik nak dengar majlis ilmu. Dedolu dia ngan beberapa tokoh agama yang lain memang ngetop kat tv 1 forum hal ehwal agama. Se tu dia lom kena gam gajah lagik ngan RTM. Start dia kena gam tulah aku cari semua koleksi ceramah dia kat cd/kaset. Ceramah pertama dia kat tv yg aku ingat sampai skrg, kalau tak silap tajuknya poligami (tu yg nak sangat dengar tu, orang pompuan marah dengar ni). Sekali dengar ustaz ni bercakap aku rasa tertarik sangat dengar dia bercakap penuh dan padat dia punya isi. Lepas tu aku mulalah mengumpul koleksi ceramah ustaz ni pantang jumpa cd ke kaset dia mesti aku beli. Harini rasa puas sangat sebab dapat jumpa 4 mata. Rasa puas dia tu, sama macam dapat tampo nyamuk yang dah setengah jam dok ngiang-ngiang tepi telinga hehe!

3 comments:

KAMATO said...

aku pun suka untaz ni, ingat lagi cakap dia, orang yang hisap rokok tu lebih kurang macam jin jugalah sebab makan asap... ha ha

Mak Su said...

ustaz ismail kamus mmg best... gaya ceramah menarik tak bosan, macam layman jer. seswai ngan telinga semua peringkat usia

Nunn said...

kamato..ustaz ni memang best ...baik punyaaa
maksu .kekadang tengok jugak mak su kalu kena dgn jiwa seseorang memang masyuk dgr dia punya ceramah