Tuesday, July 17, 2007

Rejab 1428


Seperti apa yang disampaikan oleh ustazah di sekolah dulu, selain Isra' & Mikraj, perang Tabuk juga berlaku dalam bulan Rejab. Aku dah lupa asal-usul nama 'Tabuk' itu diambil. Tapi yang paling aku ingat, tiada pertempuran pun yang berlaku kerana tentera Rom telah melarikan diri akibat terlalu gerun dengan tentera Islam. Antara ciri-ciri tentera Islam yang digeruni mereka ialah tentang kekuatan 'kita' dan kecekalan 'kita' yang sanggup menghadapi berbagai kesukaran demi menegakkan Islam tercinta...

8 comments:

Iza Izz said...

teruskan menulis tentang fakta...

- G O R O - said...

mari berpuasa sunat beramai2..

dugaan nyer sgt kuat jika bukan bulan ramadhan...

Asap itu mengganggu fikiran ini...

blackpurple said...

Alhamdulillah. Merasa lagi kita bulan rejab yang ini. Rejab 1429 belum tentu lagi. :)

13may said...

:)

Nunn said...

Iza Izz
Sis, no-prob ;)

Goro
Bro, setau wa, asap tu makanan jin hehehe.. Puasa, insyaallah, jom ramai2..

blackpurple
Yup, minta2 dipjgkan umur utk berpuasa lagi pd Rejab taun depan..

13may
peace..

butaseni said...

a'ah baru aku teringat cerita ni.chewah,kalau diorang buat filem,mesti kuat belaka,kan?

artisticklytouch said...

ooo...kau singgah blog aku ye...
nah, amek ko aku singgah blog ko plak ha ha

Nunn said...

Butaseni
Aku pon baru ter-flashback bila anak aku citer :P

Artis
Ha ha.. padan muke aku LOL