Wednesday, August 15, 2007

Kata orang tua..

"Masuk geronggang, bawalah pelita..."

Ertinya:
Kalau hendak melakukan sesuatu pekerjaan yang tidak
diketahui, hendaklah bertanya kepada yang orang
yang ahli.

- jangan dah terhantuk baru nak terngadah;

- jangan dah terngadah baru nak minta maaf;

- jangan dah minta maaf baru nak menyesal;

- jangan dah menyesal, diulangi lagi..

Lain kali jangan celupar. Kali ni boleh maaf, tapi titik benci makin menghitam buat 'kaum' yang satu ini. 'Negaraku' boleh kau hina, tapi jangan sesekali kau hina agamaku...

p/s: maafler.. aku rasa cam ter-emosi plak! and by the way, 'geronggang' tu maksudnya: lubang yang terhasil dalam tanah atau dalam pokok.

10 comments:

- G O R O - said...

Ya...aku seorang racism...

Iza'Izz said...

Emo bertempat tak per..... :), iyer ke???

Najwa Aiman said...

Ni pasal kes Namewee tu la kan? Kan?

Mak Su said...

sshhhh....

artisticklytouch said...

haah...dah kalau tak suka sangat pergi balik negeri la...motif nak ubah2 lagu segala. Besar rahmat tuk nenek ko kami terima tau. Ada hati pulak nak minta maaf, masa buat tak pikir..tulah tak dengar kata orang tua, lain kali kalau nak masuk geronggang bawalah pelita! ngong!

13may said...

mamat tu saja nak cari pasai ler tuh....!!

Anonymous said...

itu budak aaa memang kayu betoi aa
tak sedar diri btoi aa..

butaseni said...

emo ni aku pun setuju.aku pun mcm nak sular je sicelupar tu.mmg kalau dia sampai muar tu kena penggallah jawabnya.

blackpurple @ jowopinter said...

Ehmmm........... Ambil mana-mana isi yang betul.

Nunn said...

goro
hahaha! ngaku takper..

Sis Iza
emo yg bertempat di blog ajer :P

najwa aiman
yela tu kot, :D

maksu
oopss!

artisticklytouch
ha'ah, ngok tul budak tuh..

13may
mmg tak pasal-pasal le jawapnye nnti tuh..

anonym
yer aa..

butaseni
sib baik bukan org kampung wa..

blackpurple
yg betul tu pikior-pikior le, ye tak..