Friday, February 6, 2009

Teka-teki macam nak terajang!

1) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai
Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

2) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais
MILO AIS

3) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki
Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkatsebelah
aje.

4) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik
Lampu stadium kalau ada ‘game’ dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada
‘game’ dia padam

5) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar “bulb” mentol
Semut yang matanya BENGKAK

6) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?
Motorsikal……sebab dia pakai tongkat

7) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?
Kambing binATANG

8) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?
Ikan betina - ikan duyung, ikan jantan, ikan bakar, mana ada pompuan nama
BAKAR

5 comments:

Serunai Faqir aka SF said...

akekeke ...chesss ...memang rasa macam nk terajang teka-teki nihhh ... hahaha

seri said...

haha..... memang tension jer soalan ngan jawapannya... tapi atleast leh reda sikit keteganganku pada isu politik kat perak... apa nak jadik ngan negeri teman nih.....

diari bonda said...

Nunn...ada yang nak terajang sebab teka-teki!
Dahsyat betul tu...tension ke...
Baca dan jawab....satu cara untuk hilangkan stress

Mak Su said...

heh heh heh, tahap tahap bijaklaksana ni :p

Nunn said...

sf : terajang je

seri : tension..tak pe le setiap kejadian kat negeri kome tu ada hik mah nye

bonda : jgn stress suke suke je

mak su : bukan bijaksana tapi terlebih pandai