Thursday, September 6, 2007

Susu tak ikhlas

Isu Program Susu Sekolah sehingga telah 'menyakitkan' beratus-ratus kanak-kanak sekolah di seluruh negara.

Bagi akula, kalau tak bersungguh, baik toksah laksanakan. Elok-elok budak-budak tu sihat dan ceria pergi sekolah, langsung jadi layu tak bermaya, gara-gara sekotak susu yang disedekahkan, tapi ibarat tak ikhlas jer...

Mungkin juga ada faktor penyelewengan/rasuah di mana-mana. Tapi sebaik-baiknya, toksahlah dah terhantuk baru nak terngadah. Budak tu dah terkulai layu, barulah nak periksa suhu bilik penempatan susu kotak tu, barulah nak periksa tarikh luput kat kotak susu tu...

Kesian kanak-kanak yang tak berdosa tu. Silap-silap diorang ni boleh trauma, tak pun fobia tengok susu sampai bila-bila.

Isy... tak rasa bersalah ke, kerana dah menganiaya kanak-kanak ni?

7 comments:

Mak Su said...

huh..! memang susu tak ikhlas! tumpang marah kat sini :]

- G O R O - said...

Oh susu coklat zaman sekolah tue..

Zaman skang pun aku minum gak sebab akak aku bahagian jaga susu kat sekolah.

nasib susu kat sekolah akak aku xder masalah.

butaseni said...

ya allah,tak berubah lagi depa ni!aku ingat masa dulu time aku darjah dua je macam tu.sekarang pun jadi lagi.dah 21 tahun tak ada kemajuan lagi diorang ni.masalah sama.mmg buat naya budak-budak betullah.

Nunn said...

mak su
macam melepaskan batuk di tangga je.

goro
untung ada kakak keje kat bhg tu eh? hehehe... a'ah bukanler sumer skola cam tu. Sepatutnya perkara2 yg berbentuk kebajikan ni tak perlu dicemari perkara2 remeh sebegini.

butaseni
ada tu susu yg dah expired pon depa bagi budak2 tu togok, ada ka patut?

Anonymous said...

Ala susu tahun lepas tu ,..akekeke peduli apa depa dengan budak2 tu...janji masyukkkkk ..dunia oh duniaaaa

Anonymous said...

hehehe

SF - lupo tulis namo

Nunn said...

serunaifaqir
mcm2 cara org nak mengaut keuntungan...